TABELA ZA SEDMIČNI PLAN RADA-V2
Pravila rukometa se nalaze u sedmičnom planu rada :
Odgovori na pitanja: KVIZ-rukomet (pravila)….klik
Sve informacije učenici mogu naći na google učionici biologija za VIII razred (kod za pristup poslat svim učenicima)
https://www.youtube.com/watch?v=sevg8pBdDS4
UPUTSTVA ZA VIII RAZRED IZ BIOLOGIJE-ORGANI ZA VARENJE
SISTEM ORGANA ZA VARENJE-OSMI RAZRED
http://fizika-za-osnovce-cg.blogspot.com/p/osmo-razred.html
Sve informacije učenici mogu naći na google učionici hemija za VIII razred ( kod za pristup poslat svim učenicima)
” Uči doma” sajt ( https://ucidoma.me/predmet/55 )
HEMIJA SEDMIČNI PLAN OD 30 DO 03.04
obrada materijala -prezentacija
TABELA ZA SEDMIČNI PLAN RADA 2
Vremena u italijanskom jeziku (6)
Zadatak iz CSBH jezika za 31.03.2020.
Zadatak iz CSBH jezika za 30.03.2020.
TABELA ZA SEDMIČNI PLAN RADA 8-1,4 CSBH – 30.03.2020.
2. SEDMIČNI PLAN RADA – ISTORIJA – 30. 03. – 03. 04. 2020.
2. SEDMIČNI PLAN RADA – GEOGRAFIJA – 30. 03. – 03. 04. 2020.
Zadatak iz CSBH jezika za 27.03.2020.
Zadatak iz CSBH jezika za 27.03.2020. 2
Zadatak iz CSBH jezika za 26.03.2020.
Zadatak iz CSBH jezika za 26.03.2020. 2
Zadatak iz CSBH jezika za 25.03.2020.
Zadatak iz CSBH jezika za 2503.2020. 2
Geografija:
TABELA ZA SEDMIČNI PLAN RADA(1)
TABELA ZA SEDMIČNI PLAN RADA ENGLESKI JEZIK VIII
Zadatak iz CSBH jezika za 24.03.2020.
Zadatak iz CSBH jezika za 24.03.2020. 2
Uputstvo za citanje daisy knjiga – PDF.
Uputstvo za citanje daisy knjiga – PDF.
ОБАВЈЕШТЕЊЕ ЗА УЧЕНИКЕ
Све вријеме трајања учења на даљину, садржаји предвиђени годишњим планом рада за предмет Музичка култура биће доступни на “е-платформи за учење- ОШ “Југославија”
У оквиру наставне јединице, постављени су и задаци. Задатке можете радити на начин који вам највише одговора.
Урађене задатке шаљете са јасно наведеним именом и презименом ,путем електронске поште на адресу коју ће вам прослиједити одјељенски сарјешина. Путем поште ћете добити повратне информације везане за домаће задатке и све потребне савјете. Задатке шаљете у термину када имате час по распореду учења на даљину:
VIII разред – ПОНЕДЕЉАК: 1. потребни савјети и повратне информације 12:00 H – 13:00 H
2.слање домаћих задатака: 18:00 H – 19:00 H
_______________________________________________________________________
(24.час; 23-27. марта 2020.)
Развој опере у Италији у 19.вијеку.
-Ђ.Росини:„Севиљски берберин“
-В.Белини:
-Г.Доницети
Исходи учења
Током учења ученици ће бити способни да: прошире знања о музичком романтизму; слушно препознају и разликују најпознатије дјелове опера; повежу музички облик са најзначајнијим композиторима опере у Италији.
Прије слушања примјера италијанске опере ,одговорите на следећа питања:
Задатак :
1.Опера је музичко сценски облик настао у доба барока. Гдје и када је настала прва опера?
а) У Риму, 1630. године
б) У Паризу, 1663. године
в) У Фиренци, 1594. године
а) Јозеф Хајдн
б) В.А.Моцарт
в) Л.В.Бетовен
Један од највећих композитора опере је Ђоакино Росини. Прије слушања примјера, упознај се са либретом опере “Севиљски берберин” и са основним подацима о животу и раду овог композитора.
УЏБЕНИК СТ.47 И 48.
Арија Фигара из опере “Севиљски берберин” Ђ.Росинија је једна од најљепших, вокално најзахтјевнијих и најпопуларнијих арија икада. Због тога је врло често инспирација за многе обраде и примјене у другим врстама умјетности. Такав примјер је и цетани филм из 1964. године.
_______________________________________________________________________
(25 ЧАС; 30.марта-03.априла 2020.)
Исходи учења:Током учења ученици ће бити способни да: повежу музички облик са најзначајнијим композиторима; прошире знања о музичком романтизму; слушно препознају и разликују најпознатије дјелове опера; изражајно пјевају примјере из литературе развијају слух и глас .
НАСТАВНА ЈЕДИНИЦА: – Развој опере у Италији у 19.вијеку:
– Ђузепе Верди:
Хор Јевреја – Набуко, Арија “Жена је варљива”-Риголето,”Винска пјесма”- Травијата
Активности: Ученици слушају и гледају видео записе слушају и гледају видео записе опера композитора Ђ.Вердија; пјевају примјере из литературе; припремају извјештај о животу и дјелу композитора; излажу информације и занимљивости о животу и дјелу композитора, које су резултат истраживачког рада.
________________________________
Ђузепе Верди је један од најзначајнијих оперских композитора свих временаЊегова стваралачка дјелатност обухвата више од пола вијека и нераскидиво је повезана са културним животом Италије. Он је један од најзаслужнијих што је опера у Италији и даље остала центар музичких збивања, а период његовог стварања је доба највећих достигнућа у области овог жанра. У Вердијевом стваралаштву људски глас и његове могућности су главно изражајно средство. Многе допадљиве арије из његових опера постајале су популарне и пјеване и ван позоришта. Међутим, величина Вердијевог стваралаштва није само у љепоти и виртуозности оперских арија, већ у његовој способности да музиком истакне ток драмске радње и пробуди психолошке особине својих јунака. Због тога је пажљиво бирао гласове којима ће да повјери одређене улоге, а либрета (текстови опере) је тражио у познатим дјелима свјетске литературе и пред либретисте постављао велике захтјеве.
“Набуко” је опера у четири чина коју је компоновао Ђузепе Верди. „Са овом опером“, писао је Верди „почела је уистину моја умјетничка каријера.“ Опера је настала на основу библијске приче о животу Јевреја који су протјерани из своје земље од стране Вавилонског краља Набукодонозора који је слављен као окрутни освајач али и велики градитељ Висећих вртова и Вавилонске куле. Први пут је изведена 9 марта 1842. године у Миланској “Скали” подоригиналним називом “Набукодонозор”. Најзначајнији дио опере је свакако “Хор Јевреја” под именом ” Va pensiero, sull'ari dorate ” што у преводу значи ” Лети мислима на златним крилима”
Свјетску славу доносе му три ремек-дјелима , његове и данас најпопуларније опере : Риголето, Трубадур и Травијата. Убрзо су постале у народу познате као трилогија пополаре (итал. popolare – народни), код нас преведена као латинска трилогија. У њима је Верди зашао у најскровитије кутке људске душе и генијалним музичким изразом изрекао све недоумице, страхове, разноврсне осјећаје, унутарње сукобе, све оно од чега је саздан човјек.
” Риголето” је прва од три опере Латинске трилогије, настала у кратком периоду од само двије године. Либрето за ову оперу, по роману Краљ се забавља Виктора Игоа.Главни лик је дворска луда Риголето, испуњен гњевом према онима који га понижавају и њежан и пожртвован отац своје љубимице Ђилде. Опера описује трагичну судбину оца и ћерке. Из ове опере је најпознатија арија “Жена је варљива” (‘La donna è mobile’).
У “Травијати” је на потресан начин приказан лик посрнуле, болесне и несрећне дјевојке и њена трагедија. Најпопуларнији дио из ове опере је “Винска пјесма” или ” Brindisi”.
Задатак:
_______________________________________________________________________
06.03.2020.- ОБАВЈЕШТЕЊЕ ЗА УЧЕНИКЕ: Од ове седмице, почиње емитовање
часова Музичке културе на ТВ каналу , уторком, 5. час,
_________________________
( 26. час; 06.03.2020. – 10.04.2020.)
Исходи учења
Током учења ученици ће бити способни да: повежу музички облик са најзначајнијим композиторима; прошире знања о музичком романтизму; слушно препознају и разликују најпознатије дјелове опера; изражајно пјевају примјере из литературе развијају слух и глас .
НАСТАВНА ЈЕДИНИЦА: -Веризам у италијанској опери
-П.Маскањи, Р.Леонкавало
-Ђ.Пучини: “Тоска“
Активности: Ученици слушају и гледају видео записе слушају и гледају видео записе опера композитора Ђ.Вердија; пјевају примјере из литературе; припремају извјештај о животу и дјелу композитора; излажу информације и занимљивости о животу и дјелу композитора, које су резултат истраживачког рада.
________________________________
Предходне седмице смо се упознали са дјелима највећег италијанског композитора опере, Ђузепе Вердија. У његовим најзначајнијим операма теме су судбине обичних људи , а главни ликови веома упечатљиви, из најнижих друштвениг слојева (посрнула, болесна дјевојка-“Травијата”; грбавац и дворска луда “Риголето”). У Вердијевом стваралаштву налазе се коријени новог стила названог веризам.
Веризам ( од талијанског: il vero = истинито) је оперски стил, коме је циљ да приказује живот онаквим какав је – без идеализације, са отвореним приказивањем и сурових и ружних страна живота. Међу веристима у опери истичу се композитори: Пјетро Маскањи,Руђеро Леонкавало и Ђакомо Пучини.
-Уџбеник. стр. 52 – “Кавалерија рустикана” – П. Маскањи
– Уџбеник. стр. 53 – “Пајаци” – Р.Леонкавало
Уз Вердија, најзначајнији представник италијанске опере је Ђакомо Пучини. Његове најбоље опере су “Тоска” и “Боеми”.
Прочитај либрето опере “Тоска” у уџбенику, стр.54. , па послушај Арију Каварадосија ” И звијезде су сијале”. У овој арији, Каварадоси, чекајући у затвору смртну казну, присјећа се своје вољене Тоске, њене љубави и свих лијепих тренутака проведених са њом.
_______________________________________________________________________
UPUTSTVA ZA VIII RAZRED IZ BIOLOGIJE-HRANLJIVE MATERIJE, ORGANI ZA VARENJE
ASOCIJACIJE-HRANLJIVE MATERIJE
Sistem organa za varenje-organi za varenje, mehanička i hemijska obrada hrane
Sve informacije učenici mogu naći na google učionici hemija za VIII razred ( kod za pristup poslat svim učenicima)
” Uči doma” sajt ( https://ucidoma.me/predmet/55 )
SEDMIČNI PLAN ZA VIII RAZRED -HEMIJA
Lekcija “ Kiseline“
Pravila rukometa se nalaze u sedmičnom planu rada treći čas:
Odgovori na pitanja: KVIZ-rukomet (pravila)….klik
http://fizika-za-osnovce-cg.blogspot.com/p/osmo-razred.html
TABELA ZA SEDMIČNI PLAN RADA VIII RAZRED
„L'imperfetto- Imperfekat u italijanskom jeziku“ на YouTube-u
Sedmicne pripreme casa 23-27 .2020 godine
ISHODI UČENJA: Scenografija
-Analiziraju i upoređuju različite scenske prostore.
– Pronalaze odgovarajuci kostim za odgovarajucu scenografiju.
TIP CASA;Virtuelna nastava-
AKTIVNOSTI UCENIKA;
mogucnost koriscenja video prezentacije -kanala you –tobe.
Pronalaze primjere i salju ih putem goggle class aplikacije.
OBRAZOVNO –VASPITNI ISHOD:
Opisuju primjenu i karakteristike scenskog prostora.
LIKOVNA KULTURA (PROSTORNO OBLIKOVANJE )
Osvrt na pređeno gradivo,obratiti pažnju na priloge str.78 -83.
Preporuka: YouTube Vincent van Gogh art ALIVE – Atelier des Lumières (Paris, France) STARRY NIGHT
_______________________________________________________________________
30.03-04.04 .2020 godine
ISHODI UČENJA: Kostimografija
-Analiziraju i upoređuju različite scenske prostoresa kostimografijom
– Pronalaze odgovarajuci kostim za odgovarajucu scenografiju.
TIP CASA;Virtuelna nastava-
AKTIVNOSTI UCENIKA;
mogucnost koriscenja video prezentacije -kanala you –tobe.
Pronalaze primjere i salju ih putem goggle class aplikacije.
OBRAZOVNO –VASPITNI ISHOD:
Opisuju primjenu i karakteristike scenskog prostora.
LIKOVNA KULTURA (PROSTORNO OBLIKOVANJE )
Osvrt na pređeno gradivo,obratiti pažnju na priloge str.78 -83.
Preporuka:) Izrada kostima I maski You- Tobe rtv Yu Eco
_______________________________________________________________________
06-10.04 2020.
OBAVJEŠTENJE ZA UČENIKE: Od ove sedmice,počinje emitovanje časova Likovne kulture
na TV kanalu , utorkom 4. čas,
Operativno-vaspitni ishodi: Ucenik prepoznaje graficke tehnike -Nabrajaju graficke tehnike .AKTIVNOSTI UCENIKA:
-Ucenik prepoznaje graficku tehniku visoke stampe u umjetnickim djelima.
-Pronalazi primjere fotografije visoke stampe (linorez,drvorez).
PREPORUKE:
-Udzbenik za likovnu kulturu ,62-70 strana.
-Alber Durer-drvorez ,,Apokalipsa,,.
-Anri Tuluz Lotrek –plakat
_______________________________________________________________________