VII RAZRED

 

BIOLOGIJA  09.04.2020.

UPUTSTVA IZ BIOLOGIJE-ČULO SLUHA I RAVNOTEŽE-09. 04. 2020.

https://www.shtreber.com/culni-organi-coveka-culo-sluha-i-ravnoteza

https://www.slideshare.net/Eva983/ulo-sluha-i-ravnotee-70966245

https://www.slideshare.net/enchi88/ulo-sluha-i-ravnotee-58731251

 

 


GEOGRAFIJA  07.04.2020.

ZADATAK:

NABRAJAJU PRIRODNE ZONE IDUĆI OD EKVATORA KA POLOVIMA

PRIRODNE ZONE – OD ŽARKIH DO POLARNIH PUSTINJA

 


 

ITALIJANSKI JEZIKSEDMIČNI PLAN RADA 06.04.-10.04.

TABELA ZA SEDMIČNI PLAN RADA italijanski jezik VII razred – 06.04-10.04.


ITALIJANSKI JEZIKESERCIZI

Collega la colonna A con la colonna B


ISTORIJA  04.06.2020.

ZADATAK:

OPIŠU SLABLJENJE I PAD VIZANTIJE POD OSMANSKU VLAST

PAD KONSTANTINOPLJA 1453.

3. SEDMIČNI PLAN RADA – ISTORIJA – 06. 04. – 10. 04. 2020.


GEOGRAFIJA  06.04.2020.

3. SEDMIČNI PLAN RADA – GEOGRAFIJA – 06. 04. – 10. 04. 2020.


FIZIČKO VASPITANJE 7.RAZRED

                   

Nastavni sadržaji za sedmicu od 06.04 – 10.04.  2020.

Pravila rukometa se nalaze u sedmičnom planu rada :

Odgovori na pitanja:  KVIZ-rukomet (pravila)….klik

Sedmični plan rada klik…aktivnosti

 

 


Hemija (prof.Mirjana Vučinić) 06. 04.-10. 04. 2020.

Sve informacije učenici mogu naći na google učionici hemija za VII razred (kod za pristup imaju svi učenici)

UPUTSTVA IZ HEMIJE-HEMIJSKE REAKCIJE

 

https://www.shtreber.com/hemijske-reakcije

https://phet.colorado.edu/sr/simulation/balancing-chemical-equations

 

________________________________________________________________________________

 

BIOLOGIJA 06. 04. 2020.

Sve informacije učenici mogu naći na google učionici biologija za VII razred (kod za pristup imaju svi učenici)

UPUTSTVA IZ BIOLOGIJE-ČULO VIDA-06. 04. 2020.

ČULO VIDA

IGRA-OPTIČKE VARKE

 

https://www.youtube.com/watch?v=oRTaFhlWnNw

________________________________________________________________________________

 

INFORMATIKA SA TEHNIKOM 06.-10.04.2020.

KORISNI MATERIJAL:

Sedmični plan rada

Projekcije

Kako napraviti dobru prezentaciju

TABELA PLAN ZA VII. (3)Radojka Vuksanovic  Engleski jezik

VII. razred Past Simple by Radojka Vuksanovic

VII. past countinues by Radojka Vuksanovic

Engleski jezik 06.04.2020.


Engleski jezik VII razred – treća sedmica(06.-10.04.2020.)Dragana Matic

SEDMIČNI PLAN- Engleski jezik VII (treća sedmica)

https://youtu.be/POFfLs0Uaio

_____________________________________________________________

Biologija 01.04.2020.

UPUTSTVA IZ BIOLOGIJE ZA SEDMI RAZRED-ČULNI SISTEM


Hemija (prof.Mirjana Vučinić) 01.04.2020.

UPUTSTVA IZ HEMIJE-VALENCA, MOLEKULSKE I STRUKTURNE FORMULE

NAPRAVI ATOM.  PhET simulacije ⬇️⬇️⬇️

https://phet.colorado.edu/sr/simulation/build-an-atom

Lekcija “VALENCA”  

Valenca elemenata u kovalentnim i jonskim vezama ( ⬆️⬆️⬆️ video ) *

ISTORIJA  03.04.2020.

SARADNJA SA LOKALNOM ZAJEDNICOM

DRAGULJ MATERIJALNOG NASLJEĐA – 12 BUNARA U SELU BOLJEVIĆI


GEOGRAFIJA  01.04.2020.

ZADATAK:

ANALIZIRAJU KOPNENE VODE

HIDROSFERA – VODE NA KOPNU

The Water Cycle

Globe Explorer

 


HEMIJA (prof.Dragana Milićević)

Sve informacije učenici mogu naći na google učionici hemija za VII razred ( kod za pristup poslat svim učenicima) Svaki sadrzaj iz ucionice postavljen je na e-platformi

HEMIJA SEDMIČNI PLAN OD 30 DO 03.04  

Uči doma”  sajt ( https://ucidoma.me/predmet/55  )

Lekcija “HEMIJSKE VEZE   

Lekcija “VALENCA  

NAPRAVI ATOM.  PhET simulacije ⬇️⬇️⬇️

https://phet.colorado.edu/sr/simulation/build-an-atom


FIZIKA

Sve informacije učenici mogu naći na blogu nastavnice 

plan za drugu sedmicu (1)

http://fizika-za-osnovce-cg.blogspot.com/p/sedmi-razred.html?m=1


BIOLOGIJA

Sve informacije učenici mogu naći na  google učionica za sedmi razred ( kod za pristup poslat svim učenicima) 

Sve što se nalazi u učionici nalazi se i na e-platformi osim prezentacije ENDOKRINI SISTEM 

UPUTSTVA IZ BIOLOGIJE ZA SEDMI RAZRED-ENDOKRINE ŽLIJEZDE

KVIZ-ENDOKRINE ŽLIJEZDE

 

 

 


ITALIJANSKI JEZIK SEDMIČNI PLAN RADA 30.03.-03.04.

TABELA ZA SEDMIČNI PLAN RADA italijanski jezik VII razred – 30.03-03.04.

 


ITALIJANSKI JEZIK ZADACI ZA 01.04.

Leggi il testo e metti in ordine le immagini

 


ITALIJANSKI JEZIKVIDEO – PASSATO PROSSIMO

 


GEOGRAFIJA    31.03.2020.

OBJASNE OSOBINE I KRETANJE MORSKE VODE

GOLFSKA STRUJA

The Gulf Stream Explained


Informatika sa tehnikom:

materijal za rad:

SEDMIČNI PLAN RADA 7

kako napraviti dobru prezentaciju

sedam svjetskuh čuda

sedam svjetskih čuda novog doba

 

 

TABELA PLAN ZA VII Engleski jezik – Radojka Vuksanovic  30.03.2020.

 

______________________________________________________________

ZADATAK IZ CSBH ZA VII RAZRED ZA 30.03.2020.

ZADATAK IZ CSBH ZA VII RAZRED ZA 30.03.2020


GEOGRAFIJA    30.03.2020.

2. SEDMIČNI PLAN RADA – GEOGRAFIJA – 30. 03. – 03. 04. 2020.


ISTORIJA  30.03.2020.

2. SEDMIČNI PLAN RADA – ISTORIJA – 30. 03. – 03. 04. 2020.


 

Engleski jezik – VII 30.03.2020 Dragana Matic

SEDMIČNI PLAN- Engleski jezik VII (druga sedmica)

Engleski jezik VII razred – zadaci

 

ZADATAK IZ CSBH ZA VII RAZRED ZA 27.03.2020.

ZADATAK IZ CSBH ZA VII RAZRED ZA 27.03.2020

 


ZADATAK IZ CSBH ZA VII RAZRED ZA 26.03.2020.

ZADATAK IZ CSBH ZA VII RAZRED ZA 26.03.2020

 


GEOGRAFIJA:

MORSKE STRUJE

TEKTONSKE PLOČE

 

ZEMLJOTRESI I VULKANI


ZADATAK IZ CSBH ZA VII RAZRED ZA 25.03.2020.

ZADATAK IZ CSBH ZA VII RAZRED ZA 25.03.2020

 


ISTORIJA:

SREDNJOVJEKOVNI GRADOVI – PREZENTACIJA

Evropa u razvijenom i poznom srednjem vijeku-obnova(1)

 

 

Geografija:

Atmosfera – ponavljanje gradiva

 

 

SEDMIČNI PLAN- Engleski jezik VII 24.03.2020.

Engleski VII prva sedmica

 


ZADATAK IZ CSBH ZA VII RAZRED ZA 23.03.2020.

 

ZADATAK IZ CSBH ZA VII RAZRED ZA 23

 


ISTORIJA ZA 7. RAZRED OSNOVNE ŠKOLE

Uputstvo za citanje daisy knjiga – PDF.

 


 

„ČITAJ I UČI DA VOLIŠ“ – Čitanka za sedmi razred osnovne škole – snimljena u Daisy format-u.


Uputstvo za citanje daisy knjiga – PDF.


 

INFORMATIKA SA TEHNIKOM

google učionica sedmi

 

 


 

BIOLOGIJA

Sve informacije učenici mogu naći na  google učionica za sedmi razred ( kod za pristup poslat svim učenicima)

Uputstva za rad ->( NERVNI SISTEM-GRAĐA NERVNE ĆELIJE I VRSTE NERAVA

UPUTSTVA IZ BIOLOGIJE ZA VII RAZRED-NERVNI SISTEM-GRAĐA I DJELOVI

NERVNI SISTEM KROZ IGRU

NERVNI SISTEM

NERVNI SISTEM-ASOCIJACIJE (1)

 

 

 

 


HEMIJA

Sve informacije učenici mogu naći na google učionici hemija za VII razred ( kod za pristup poslat svim učenicima)

Uči doma”  sajt ( https://ucidoma.me/predmet/55  )

Lekcija “HEMIJSKE VEZE   

Lekcija “VALENCA  

SEDMIČNI PLAN ZA 7 RAZRED- HEMIJA  

U prilogu  kratak test za provjeru znanja (TEST HEMIJSKE VEZE )

Test iz hemije za lekcije hemijske veze i valencaTEST 2 VEZE I VALENCA )

Napravi atom.  PhET simulacije.  ( file:///C:/Users/user/Desktop/build-an-atom_sr.html )

 

 

                                     


ITALIJANSKI JEZIKSEDMIČNI PLAN RADA 23.03.-27.03.

TABELA ZA SEDMIČNI PLAN RADA italijanski jezik VII razred

 


ITALIJANSKI JEZIK – ZADACI ZA 25.03.2020.

Passato prossimo (avere o essere)

http://www.italianonline.it/passatoprossimo7.htm

 


ITALIJANSKI JEZIKZADACI ZA 26.03.2020.

Completa con i verbi al passato prossimo

 


FIZIKA

Sve informacije učenici mogu naći na blogu nastavnice 
 http://fizika-za-osnovce-cg.blogspot.com/p/sedmi-razred.html


МУЗИЧКА КУЛТУРА 7. РАЗРЕД

ОБАВЈЕШТЕЊЕ ЗА УЧЕНИКЕ

Све вријеме трајања учења на даљину,  садржаји предвиђени годишњим планом рада за предмет Музичка култура биће доступни на “е-платформи  за учење- ОШ “Југославија”

У оквиру наставне јединице, постављени су и задаци. Задатке можете радити на начин који вам највише одговора.

      • у свескама за Музичку културу, који ћете фотографисати и послати слику наставнику.
      • у виду “Power point”презентације

 Урађене задатке шаљете са јасно наведеним именом и презименом ,путем електронске поште на адресу коју ће вам прослиједити одјељенски сарјешина. Путем поште ћете добити повратне информације везане за домаће задатке и све потребне савјете. Задатке шаљете у термину када имате час по распореду учења на даљину:

  VII разред – УТОРАК: 1. повратне информације и потребни савјети -10:00 H – 12:00 H 

                                             2. слање домаћих задатака -17:00 H – 18:00 H

  ______________________________________________________________________

(24 час; 23-27. марта 2020.)

Исходи учења

Током учења ученици ће бити способни да: прошире знања о муз.облицима барока; слушно препознају и разликују најпознатија дјела најзначајнијих композитора барока.

 НАСТАВНА ЈЕДИНИЦА:       ФУГА ( Јохан Себастијан Бах: “Мала фуга “, g-moll)

Фуга (од лат. fuga = „бjекство“) је најразвијенији полифони облик инструменталне музике који се остварује низањем музичких имитација. Фуга започиње излагањем кратке и карактеристичне музичке теме у једном гласу. Затим се тема имитира кроз остале гласове  (регистре на инструменту). Назив је облик добио управо по томе што се стиче утисак да тема “бјежи” испред своје имитације, а онда и имитација “бјежи” испред следеће имитације…. Имитација се најчешће спроводи кроз три гласа  (трогласна фуга) или 4 гласа (четворогласна фуга).

Највећи мајстор компоновања фуга био је Јохан Себастијан Бах.

УЏБЕНИК СТР. 39.

У следећем примјеру послушај и погледај кретање тема и њихову имитацију: 

ЗАДАТАК:

После слушања  примјера одговори на следећа питања:

      1. Да ли је композиција полифона или хомофона?
      2. Да ли је ово трогласна или четворогласна фуга?
      3. Да ли се у композицији користе украси (трилери) и да ли је то особина барокне музике?

_______________________________________________________________________

(25 ЧАС; 30.марта-03.априла 2020.)

Исходи учења

Током учења ученици ће бити способни да: прошире знања о муз.облицима барока; слушно препознају и разликују најпознатија дјела најзначајнијих композитора барока.

 НАСТАВНА ЈЕДИНИЦА:  Георг Фридрих Хендл: “Музика за ватромет”- и  “Месија”-Алелуја 

(Свита  и Ораторијум)

Активности:Ученици слушају и гледају видео записе примјера вокално-инструменталне и инструменталне музике  композитора Г. Ф. Хендла; анализирају  слушане примјере; изражавају своје утиске о слушаним дјелу.

Свита (од француске ријечи suite, од  suivre = низати, ређати) је облик инструменталне музике, који се састоји од неколико самосталних ставова, најчешће плесног карактера. Плесови су различита типа, темпа и врсте такта, апотичу из различитих крајева Европе. Више о играма прочитај у уџбенику, стр.44.

Ораторијум (црквени лат. oratorium, простор за молитву, од лат. orare, молити се) је име за наративно-драмску музичку форму коју изводи више соло гласова, праћених хором и оркестром. Епског је карактера и садржи драмску радњу, али се , а разлику од опере, ораторијуми изводе у концертној, а не сценској форми. Радња се публици представља текстом и музиком, без глуме, костима и сценографије. 

Георг Фридрих Хендл, немачки композитор који се, поред Баха, сматра најзначајнијим композитором барока. Његова најпознатја и најзначајнија дела су, управо ораторијуми и оркестарске свите.  Међу свитама се издвајају двије, написане за извођење на отвореном –  „Музика на води”и„Музика за ватромет”.

„Музика на води” написана је на захтјев Краља Џорџа I, 1717. године, који је тражио концерт који ће се извести на реци Темзи. Послушајте један дио свите:

„Музика за краљевски ватромет“ је оркестарска свита, компонована на захтјев Краља Џорџа I,поводом прославе завршетка рата Аустријске Сукцесије и потписивања Ахенског мира. Премијера овог дела одржана је 1749. године у „Грин“ парку, у Лондону, и требало је да послужи  као пратња за краљевски ватромет.

Хендлово највеће дјело је Ораторијум “Месија”, који му је донио светску славу. Написан је на енглеском, по либрету Чарлса Джененса, и заснован је на библијским мотивима о рођењу, страдању и тријумфу Исуса. Постоји обичај да се за време извођења најчувенијег дела из овог ораторијума „Алелуја” стоји. Сматра се да је тај обичај кренуо од Лондонске премијере, на којој је, наводно, присуствовао Краљ Џорџ други и његово присуство је обавезивало све да стоје.

предлог за одмор – посјета сајту       https://smesnastranamuzike.wordpress.com/ 

_______________________________________________________________________

06.04.2020.                               ОБАВЈЕШТЕЊЕ ЗА УЧЕНИКЕ:

Од ове седмице,починје емитовање часова Музичке културе на ТВ каналу  четвртком, 4. час.

 

 (26 ЧАС; 06.априла- 10. априла 2020.)

Исходи учењаТоком учења ученици ће бити способни да: прошире знања о представницима  барока; слушно препознају и разликују најпознатија дјела  композитора  барока – Г.Ф.Хендла.

              

НАСТАВНА ЈЕДИНИЦА:                    -Георг Фридрих Хендл:  живот и стваралаштво

                                                            – “Културни Магазин”-радио емисија посвећена Г.Ф.Хендлу

Активности:     Ученици слушају аудио запис емисије о животу и  музици  композитора Г. Ф. Хендла; анализирају  слушане примјере; припремају извјештај  о занимљивости из живота и рада композитора које су резултат  истраживачког рада.

Георг Фридрих Хендл

Предходне седмице сте се упознали са неким од најљепших композиција Георга Фридриха Хендла. Сада ћемо сазнати и нешто више о животу и стваралаштву овог композитора.

Георг Фридрих Хендл — Википедија, слободна енциклопедија

Георг Фридрих Хендл , (рођен  у Халеу -Њемачка) је њемачки, касније британски, барокни композитор, познат по кончерти гросима, операма и ораторијумима.

Своју је необичну музичку надареност доказао први пут са 8 година када је свирањем на оргуљама задивио све присутне. Врло рано постаје члан оперског оркестра у Хамбургу. Са 19. година написао је своју прву оперу. У двадесетој и првој години живота одлази у Италију гдје се током три године још више усавршио у компоновању. Након кратког задржавања у Хановеру преселио се Хендел у Лондон где је остао до смрти вршећи дужност директора опере и компонујући.Много је путовао и обишао све велике музичке центре Европе. Чињеница да је много путовао потврђује велико познавање музике осталих народа, које ће обилно користити у својим дјелима. Пред крај живота је ослијепио.

Послушајте радио емисију “Културни магазин” која је посвећена Хендловом животу и стваралаштву.

 

 

ЗАДАТАК: Истражи занимљивости из живота и рада композитора Г.Ф.Хендла и напиши краћи текст  о томе.

______________________________________________________________________


  LIKOVNA KULTURA  VII razred

Sedmicne prireme za 23-27 .03 2020 god

ISHODI UCENJA :

      • Treba da opišu  razliku urbanog i ruralnog prostora
      • Pronadju primjere fotografije ,modernih gradova i fotografije ruralnih naselja i uporedjuju ih.
      •  

TIP CASA: Virtuelna nastava

AKTIVNOSTI UCENIKA;

 

Mogucnost pronalazenja primjer putemvideo prezentacija ,fotografija crtez.  .

OBRAZOVNO- VASPITNI ISHOD:

Na kraju učenik /ca će moći da: opiše razliku urbanog i ruralnog prostora , objasni karakteristike urbanog prostora.

LIKOVNA KULTURA (PROSTORNO OBLIKOVANJE)

      • Arhitektonski prostor str.76 -77.
      • Karakteristike moderne gradnje str.78 -79.
      • Urbanizam str.80 -81.
      • Visokogradnja, niskogradnja i skeletna gradnja str.82

Preporuka: Pročitati i pogledati priloge.

_______________________________________________________________________

za 30.03-04 .04 2020 god

ISHODI UCENJA :

      • Treba da opišu  razliku urbanog i ruralnog prostora

TIP CASA: Virtuelna nastavaAKTIVNOSTI UCENIKA;

Ucenik crta neku ruralnu sredinu ,rukovodjen primjerima sa you toba.

OBRAZOVNO- VASPITNI ISHOD:Na kraju učenik /ca će moći da:razliku urbanog i ruralnog prostora , objasni karakteristike  opišruralnog prostora.

LIKOVNA KULTURA (PROSTORNO OBLIKOVANJE)

      • Arhitektonski prostor str.76 -77.
      • Karakteristike moderne gradnje str.78 -79.
      • Urbanizam str.80 -81.
      • Visokogradnja, niskogradnja i skeletna gradnja str.82

Preporuka: Pročitati i pogledati priloge.

_____________________________________________________________________

 

    06.04.2020.                   OBAVJEŠTENJE ZA UČENIKE:

Od ove sedmice,počinje emitovanje časova Likovne kulture na TV kanalu, srijedom 4. čas.

 

 za sedmicu 06-10.04 2020

ISHODI; Opisuju karakteristike  umjetnicke I indusrijske grafike; Ucenik treba da prepozna karakteristike i vrste grafike.

AKTIVNOSTI  UCENIKA ;Upoznaje se sa pojmovima grafika igraficki dizajn koriscenjem udzbenika za likovnu kulturu;Ucenik pronalazi primjere fotografija umjetnicke i industrijske grafike i posalju.

Preporuke: Udzbenik za likovnu kulturu stranae 64-68 .

_______________________________________________________________________

 


ISTORIJA – nastavnik Dejan Paladin

google učionica- istorija