Uradite vježbu.
Uradite vježbu.
Danas nemamo domaći. Pratite nastavu na TV-u.
Pravila rukometa se nalaze u sedmičnom planu rada :
Odgovori na pitanja: KVIZ-rukomet (pravila)….klik
SEDMIČNI PLAN IX razred (druga sedmica)
Italijanski jezik IX – L'imperativo!
Upotreba crte i crtice – prezentacija
Upotreba crte i crtice – vježba
Sve informacije učenici mogu naći na google učionici biologija za IX razred ( kod za pristup poslat svim učenicima)
TABELA ZA SEDMIČNI PLAN RADA (2) za 9 rayred
“KROZ IGRU UČITI BIOLOGIJU” PRISPUT NA SAJTU ” PURPOSE GAME” PROFIL BIOLOGIJA CRNE GORE (https://www.purposegames.com/game/odredi-sadrzaj-nacionalnih-parkova-cg)
http://fizika-za-osnovce-cg.blogspot.com/p/deveti_7.html
Sve informacije učenici mogu naći na google učionici hemija za IX razred ( kod za pristup poslat svim učenicima)
Svi sadržaji sa učionice popstavljeni su na platformi
HEMIJA SEDMIČNI PLAN OD 30 DO 03.04
“Uči doma” sajt ( https://ucidoma.me/predmet/56)
Lekcija Masti i ulja
Zadatak iz CSBH jezika za 31.03.2020.
SEDMIČNI PLAN RADA MATEMATIKA IX (30.03..-03.04.)
Zadatak iz CSBH jezika za 30.03.2020.
TABELA ZA SEDMIČNI PLAN RADA 9-1 CSBH 30.03.
U želji i nadi da što prije zdravi budemo u svojim školskim klupama, da se podsjetimo kako su izgledali testovi na eksternom testiranju prošlih godina. Vježbajmo, kada nađemo djelić vremena.
CRNOGORSKI – SRPSKI, BOSANSKI, HRVATSKI JEZIK I KNJIŽEVNOST
ENGLESKI JEZIK
ITALIJANSKI JEZIK
BIOLOGIJA
HEMIJA
GEOGRAFIJA
Zadatak iz CSBH jezika za 25.03.2020.
PLAN RADA IX Engleski jezik 24.03.2020.(1)
ZADATAK IZ CSBH JEZIKA ZA 24.03.2020.
Zadatak iz CSBH jezika za 24.03.2020.
ISTORIJA ZA 9. RAZRED OSNOVNE ŠKOLE
Uputstvo za citanje daisy knjiga – PDF
„RAZIGRAJ RIJEČ“ – Čitanka za deveti razred osnovne škole – autora Vesne Vukićević-Janković, Vladimira Vojinovića i Sonje Vojinović – snimljena u Daisy format-u.
Uputstvo za citanje daisy knjiga – PDF.
HEMIJA
Sve informacije učenici mogu naći na google učionici hemija za IX razred ( kod za pristup poslat svim učenicima)
SEDMIČNI PLAN ZA IX RAZRED- HEMIJA
“Uči doma” sajt ( https://ucidoma.me/predmet/56)
FIZIČKO VASPITANJE 9.RAZRED
Nastavni sadržaji za sedmicu od 06.04 – 10.04. 2020.
Pravila rukometa se nalaze u sedmičnom planu rada treći čas:
Odgovori na pitanja: KVIZ-rukomet (pravila)….klik
Sedmični plan rada klik…aktivnosti
FIZIKA
Sve informacije učenici mogu naći na blogu nastavnice
http://fizika-za-osnovce-cg.blogspot.com/p/deveti_7.html
ITALIJANSKI JEZIK – SEDMIČNI PLAN RADA – 23.03.-27.03.
SEDMIČNI PLAN- Italijanski jezik IX razred
ITALIJANSKI JEZIK – VJEŽBE
Italijanski jezik IX razred -27.03.2020.
https://www.youtube.com/watch?v=4eYZxpG8ZdU&feature=youtu.be
https://www.youtube.com/watch?v=iqoQ-wlWS90&feature=youtu.be
LIKOVNA KULTURA IX razred
Sedmicne pripreme casa za 23-27 03. 2020.
ISHODI CASA;
-Utvrditi iobnoviti koloristicko slikanje.
TIP CASA;Virtuelna nastava
AKTIVNOSTI ;
Ucenici pronalaze reprodukcije impresionistickih radova umjetnika koji su slikali koloristicki nacin.
Zatim ih imenuju i pronalaze ih po svjetskim muzejima.Zapisuju zapazeno I salju preko gggole class aplikacije.
OBRAZOVNO –VASPITNI ISHOD:
Na kraju učenik/ ca će moći da opiše povezanost pravca impresionizma i koloristickog nacina slikanja.
LIKOVNA KULTURA Preporuka
- , Koloristicko slikanje str 48
- You Tube muzej ORSEY /Paris,LUVR/Paris
_______________________________________________________________________
30.03 -03-04 2020
ISHODI UČENJA: Prepoznaju i analiziraju pokretne kipove.
OBRAZOVNO –VASPITNI ISHOD: Na kraju učenik/ ca će moći da opiše povezanost vajarskog i spoljašnjeg prostora.
LIKOVNA KULTURA (VAJARSKI PROSTOR)
- Pokretni kipovi – mobili, str. 64-65.
- You Tube Alexander Calder: Performing Sculpture / Tate Modern, London
Preporuka: Pročitati i pogledati priloge.
________________________________________________________________
06.04.2020. OBAVJEŠTENJE ZA UČENIKE:
Od ove sedmice,počinje emitovanje časova Likovne kulture na TV kanalu, četvrtkom 4. čas.
za sedmicu 06-10.04 2020.
ISHODI UČENJA:Nabrajaju savremene metode grafickog oblikovanja (dizajna).
Na kraju učenik/ ca će moći da objasni kompjutersku animaciju ,dizajn vizuelne komunikacije kao savremene oblike komunikacije..
AKTIVNOSTI UCENIKA:Pronalaze sve primjere savremenog grafickog dizajna –reklama, plakat,korica za knjigu,.
PREPORUKA;
-Udzbenik,strana 68-79
-Plakat firma,, Beneton,,.
-Roj Linhenstajn
_______________________________________________________________________
Sve informacije učenici mogu naći na google učionici biologija za IX razred ( kod za pristup poslat svim učenicima)
SEDMIČNI PLAN RADA ZA IX razred -Biologija
ОБАВЈЕШТЕЊЕ ЗА УЧЕНИКЕ
Све вријеме трајања учења на даљину, садржаји предвиђени годишњим планом рада за предмет Музичка култура биће доступни на “е-платформи за учење- ОШ “Југославија”
У оквиру наставне јединице, постављени су и задаци. Задатке можете радити на начин који вам највише одговора.
Урађене задатке шаљете са јасно наведеним именом и презименом, путем електронске поште на адресу коју ће вам прослиједити одјељенски старјешина. Путем поште ћете добити повратне информације везане за домаће задатке и све потребне савјете. Задатке шаљете у термину када имате час по распореду учења на даљину:
IX разред – ПЕТАК: 1. потребни савјети и повратне информације 14:00 H – 15:00 H
2.слање домаћих задатака: 19:00 H – 20:00 H
______________________________________________________________________
(24 час; 23-27. марта 2020.)
Исходи учења Током учења ученици ће бити способни да: разумију и објасне прилике у којима се разија популарна -рок музика;слушно препознају и разликују стилове рок музике; повежу муз.правац са најзначајнијим представницима
Активности: Ученици слушају и гледају видео записе типичних примјера муз.правца са којим се упознају;пјевају примјере рок музике; самостално осмишљавају плесне кораке уз које прате слушање музике; самостално излажу личне утиске и искуства везана за рок музику.
НАСТАВНА ЈЕДИНИЦА: Популарна музика: рок стилови- рокенрол,прогресивни рок,хард рок, хеви метал
-Елвис Присли,”Битлси”,”Ролингстонси”,”Пинк Флојд” Лед цепеллин-
___________________________
Популарна пузика (забавна музика ) је термин који подразумијева групу музичких стилова, а карактеришу је једноставније хармоније и лако памтљиве мелодије, као и текстови обично на љубавне теме. Ова врста музике је једноставна и певљива и уз њу се може играти, па је приступачна је великом броју слушалаца.
Рок (енгл. rock) је жанр популарне музике који се развио током 1960-их у Уједињеном Краљевству и Сједињеним државама. Његови коријени потичу од рокенрола из 1940-их и 1950-их, на кога су утицали ритам и блуз и кантри музика. На рок музику су утицали бројни жанрови као што су блуз, фолк, џез и класична музика.
Музички гледано, рок је заоснован на електричној гитари, која је обично дио неке рок групе са бас-гитаром и бубњевима. Типична рок пјесма је заоснована на 4/4 такту и употребљава пјесничко-хорску форму. Лирика често садржи романтичну љубав, али се такође често осврће на друге теме као што су социјалне и политичке.
Рокенрол се појавио у САД касних ’40-их и раних ’50-их, и брзо се проширио на остатак свијета. Директно вуче корјене у мјешавини разних популарних музичких жанрова тог времена: блуз, буги-вуги, џез i ритма и блуз,госпел и кантри музику. основне особине блуза и џеза смо упознали на предходним часовима.
Основне особине осталих жанрова су:
-Буги-вуги је музички жанр који је постао популаран током касних 1920-их, али је настао у Афроамеричким заједницама у 1870-им буги-вуги је углавном повезан са плесом.
-Госпел (енг. јеванђеље) је стил религиозне музике која је настала у црначким црквама у САД тридесетих година 20. в.
– Кантри (енгл. country) или вестерн музика је музички правац који је почетком 20. вијека настао у Сједињеним Америчким Државама. Потиче из традиционалних елемената народне музике европских досељеника – прије свега Енглеза и Ираца.
Први рокенрол хит била је пјесма Била Хејлија (Bill Haley) “Rock Around the Clock”
Једна од првих рокенрол песама је Чак Беријева ” Џони Би Гуд” (енгл. Johnny B. Goode)
Њега многи сматрају за родоначелника рока, али пошто тадашњој музичкој индустрији није одговарао као црнац и старији човјек, у први план је избачен Елвис Пресли, који је ускоро постао прва рок звијезда – краљ рокенрола.
Истакнути рок извођачи и групе
Задатак:
______________________________________________________________________
(25 ЧАС; 30.марта-03.априла 2020.)
Исходи учења:
Током учења ученици ће бити способни да: слушно препознају и разликују музичко-сценски облик популарне музике; разумију и објасне особине модерног балета; повежу музички облик са најзначајнијим дјелима.
МЈУЗИКЛ
Активности: Ученици слушају и гледају видео записе мјузикла; самостално излажу личне утиске и искуства везана за облик мјузикл; праве поређење:оперета- мјузикл; арија-сонг ; филм-мјузикл.
Мјузикл је посебан музичко-сценски облик у коме се драмска радња исказује говором, пјевањем и игром, најчешће у два чина. Либрета мјузикла су најчешће заснована на вриједним литерарним остварењима — књижевном тексту позоришних комада или романа. Музичке тачке носе обиљежја забавне и џез музике, а неизоставан дио мјузикла је сонг.
Мјузикл се јавља почетком XX вијека на Бродвеју, у Њујорку, али веома брзо постаје популаран широм свијета. На то је посебно утицала филмска умјетност јер је велики број мјузикла добио филмске или телевизијске верзије.
У уџбенику,стр.69. прочитај о најзначајнијим мјузиклима, као и о поређењу оперете и мјузикла.
Мјузикл-филм: “Прича са западне стране”
Мјузикл-филм: “ Singin’ in the Rain”:
Мјузикл-филм: “Коса”
Мјузикл у позоришту :” Мама-миа”
На нашим просторима, најпознатије позориште у којем се изводе мјузикли је “Позориште на Теразијама”. Ево и фрагмената из њиховог извођења “Мама миа”:
Задатак: Погледај један мјузикл- филм или снимак мјузикл- представе неког позоришта. Своје утиске опиши у свом домаћем задатку.
_______________________________________________________________________
06.04.2020. ОБАВЈЕШТЕЊЕ ЗА УЧЕНИКЕ:
Од ове седмице,почиње емитовање часова Музичке културе на ТВ каналу сриједом, 4. час.
(26 час; 06.априла -10. априла 2020.)
Исходи учења :Током учења ученици ће бити способни да: разумију и објасне улогу музике у филму; наведу основне карактеристике филмске музике;упознају најзначајније ауторе и теме филмске музике.
НАСТАВНА ЈЕДИНИЦА: Филмска музика:
-улога и елементи филмске музике.
– најзначајнији аутори и дјела филмске музике.
Активности: Ученици слушају и гледају видео записе примјера филмске музике; самостално уочавају и описују улогу и значај филмске музике за комплетан доживљај драмске радње приказане у филму; повезују карактер музике теме са атмосфером у филму.
__________________________
Филмска музика је једна од примијењених умјетности. Примијењена музика је она музика која се ствара као дио умјетничког пројекта у ком се спаја више умјетности, а обухвата музику за позориште, филм, радио и телевизију.
Музика је дио позоришта још од његових почетака у античкој грчкој трагедији. Позоришну музику су писали: Бетовен, Шуберт, Бизе, Менделсон и многи други. Чувени “Свадбени марш” Феликса Менделсона компонован је за Шекспиров комад “Сан љетње ноћи”. Послушај дио композиције и препознаћеш га као музику из многих филмова или тв серија:
Филм је од самом почетка био везан са музиком. У почетку, у вријеме нијемог филма, пројекције су биле праћене живим музичким извођењем, најчешће пијанисте или виолинисте. А онда када су отворене прве луксузне филмске дворане, били су ангажовани читави састави који су свирали пажљиво одабрану музику, која би била усклађена са радњом филма.
Задатак: О почецима музике за филм, прочитај у уџбенику, на стр. 70.
Чарли Чаплин је најзначајнији аутор и глумац нијемог филма. Обрати пажњу, колико музика “говори” и описује атмосферу у овој сцени:
Основна улога музике у нијемом филму је била илустративне природе, као и замјена за звучне ефекте. Међутим, кратке сцене нијемих филмова нису дозвољавале већи развој филмске музике. Појавом звучног филма, филмска музика се уздигла на виши умјетнички ниво. Музика на филму веома снажно дјелује на свијест и осјећања публике. Она може да спаја или да раздваја цјелине, да враћа у прошлост, да објасни израз на глумчевом лицу, да успори или убрза ток радње, да додијели драмским ситуацијама трагично, комично или било какво друго усмјерење. Композитор је аутор филма, заједно са сценаристом и редитељем .Посебно је важна сарадња између композитора и редитеља. Стил музике као и њен садржај зависе од мјеста радње, времена, ликова, ситуација, а постижу се комбинацијом различитих инструмената, као и одабиром одговарајућег жанра музике.
Задатак: Елементи филмске музике, уџбеник стр.71.
Музика у филму може бити и већ постојеће, остварено музичко дјело. За музику преузету из опуса неког композитора има много примера: Чарли Чаплин је у филму „Диктатор“ из 1940. године користио увертиру из Вагнерове опере „Лоенгрин“. У филму „Златне кочије“ Жана Реноара користе се Вивалдијева „Годишња доба“, а Росинијева музика из опере „Севиљски берберин“ коришћена је у Фелинијевом „Осам и по“ из 1963. године.
У филму ” Одисеја у свемиру 2001” користи се композиција Р.Штрауса “Тако је говорио Заратустра”:
У филму “Рат и мир” по роману Л.Толстоја, из 2007.год. користи се композиција А.Хачатурјана-Велцер из свите “Маскараде”
Задатак: У уџбенику се упознај са најзначајнијим композиторима филмске музике.
Музика у филму је најчешће намјенски компонована посебно за тај филм. У наставку можеш чути неке од најуспјешнијих тема и филмова страних и домаћих композитора, као што су Енио Мориконе, Хенри Менсини, Нино Рота, Борислав Таминџић, Зоран Симјановић, Миливоје Марковић и др.
Е.Мориконе. Тема из филма “Добар, лош, зао”
Х.Мансини: Пинк Пантер
Н.Рота: Тема из филма “Кум”- инструментал и са текстом:
Тема из филма “Мост на ријеци Квај”
Тема из “Пирати са Кариба”
З.Симјановић: Тема из филма “Национална класа”
М.Марковић: Тема из серије и филма “Отписани”
Задатак: Направи осврт на филмове или тв серије које си гледао/ла и размисли о томе који ти је филм остао у сјећању управо због музике. Истражи како се зову композитори коју су писали ту музику и сазнај нешто о њиховом раду на филмској музици. Напиши краћи текст или презентацију о томе.
______________________________________________________________________