VI RAZRED

ZADATAK IZ CSBH JEZIKA ZA 09.04.2020.

Uradite zadatak.

Pisanje naziva istorijskih događaja


 


ZADATAK IZ CSBH JEZIKA ZA 08.04.2020.

Pogledajte prezentaciju i uradite zadatake na kraju.

Instrumental


ISTORIJA  08.04.2020.

ZADATAK:

NABRAJAJU I OBJAŠNJAVAJU PODJELU DRUŠTVA NA KLASE

DRTUŠTVENO I DRŽAVNO UREĐENJE U RIMU


ENGLESKI JEZIK – SEDMIČNI PLAN RADA – 06.04.-10.04.

SEDMIČNI PLAN RADA (3)

 


ZADATAK IZ CSBH JEZIKA ZA 07.04.2020.

Uradite vježbu.

Vježba


 

ZADATAK IZ CSBH JEZIKA ZA 06.04.2020.

Vrapci vježba


 

ITALIJANSKI JEZIKSEDMIČNI PLAN RADA – 06.04.-10.04.

TABELA ZA SEDMIČNI PLAN RADA VI – treca sedmica


ITALIJANSKI JEZIKVJEŽBE

Forme interrogative

Trova l´errore

 


ISTORIJA  06.04.2020.

3. SEDMIČNI PLAN RADA – ISTORIJA – 06. 04. – 10. 04. 2020.

 


INFORMATIKA SA TEHNIKOM 06.-10.2020.

KORISNI MATERIJA

Sedmični plan rada

Čuvajmo prirodu

Zajedno za prirodu

reciklaža


FIZIČKO VASPITANJE 6.RAZRED

                   

Nastavni sadržaji za sedmicu od 06.04 – 10.04.  2020.

Pravila rukometa se nalaze u sedmičnom planu rada treći čas:

Odgovori na pitanja:  KVIZ-rukomet (pravila)….klik

Sedmični plan rada klik…aktivnosti


 

ZADATAK IZ CSBH JEZIKA ZA 03.04.2020.

Akuzativ


ZADATAK IZ CSBH JEZIKA ZA 02.04.2020.

Hajde da se igramo! Rješenje ukrštenice dovešće vas do pojma iz gramatike, koji će biti tema našeg narednog časa.

Ukrštenica


ISTORIJA  01.04.2020.

ZADATAK:

OBJASNITI NASTANAK I RAZVOJ ANTIČKOG RIMA

ZAŠTO KARTAGA MORA PASTI ?

 


ZADATAK IZ CSBH JEZIKA ZA 01.04.2020.

Ovaj sadržaj nemamo na TV-u, ali ga je lako savladati, jer je dio našeg svakodnevnog života. Pažljivo pročitajte pitanja, koristite Udžbenik i budite kreativni!

Reklama


BIOLOGIJA

TABELA ZA SEDMIČNI PLAN RADA 6.raz30 -03.04.

KROZ IGRU UČITI BIOLOGIJU PRISPUT NA OVOM SAJTU ” PURPOSE GAME”  PROFIL BIOLOGIJA CRNE GORE 

https://www.purposegames.com/game/djelovi-cvijeta 

https://www.purposegames.com/game/djelovi-tucka

 


ITALIJANSKI JEZIKSEDMIČNI PLAN RADA – 30.03.-03.04.

TABELA ZA SEDMIČNI PLAN RADA italijanski jezik VI razred – 30.03-03.04

 


ITALIJANSKI JEZIKZADACI ZA 30.03.2020.

Completa con l'articolo determinativo

 


ITALIJANSKI JEZIKVIDEO ZA 01.04.2020.

 


ITALIJANSKI JEZIKVIDEO

 

 


ZADACI IZ CSBH JEZIKA ZA 31.03.2020. i 01.04.2020.

Zadatak iz CSBH jezika za 31.03. i 01.04.2020.

Obavještenje – zadatak za 31.03.2020.


Informatika sa tehnikom:

materijal za rad

SEDMIČNI PLAN RADA 6

materijali – prezentacija prirodnih i vještačkih materijala

reciklaža

______________________________________________________________________________

Engleski jezik

TABELA ZA SEDMIČNI PLAN RADA (2) (1) Engleski jezik 30.03.2020.

Materijal za rad

past-simple-regular-and-irregular-verbs

grammar-games-past-simple-endings-worksheet(5) (1)


CSBH JEZIK – sedmični plan (30.03.-03.04.)

TABELA ZA SEDMIČNI PLAN RADA 6-5 CSBH. 30.03.
SEDMIČNI PLAN RADA ZA VI 30.03-3.04. 2020.


ISTORIJA   30.03.2020.

SARADNJA SA LOKALNOM ZAJEDNICOM

DRAGULJ MATERIJALNOG NASLJEĐA – 12 BUNARA U SELU BOLJEVIĆI

2. SEDMIČNI PLAN RADA – ISTORIJA – 30. 03. – 03. 04. 2020.

 


ZADACI IZ CSBH JEZIKA ZA 27.03.2020.

Istraživački zadaci za pjesmu “Boka”


ZADACI IZ CSBH JEZIKA ZA 26.03.2020.

Zadatak iz CSBH jezika za 26.03.2020.

Pripremni zadaci za tumačenje pjesme “Boka”


ISTORIJA:

Antička Grčka-ponavljanje gradiva

Nastanak i razvoj Antičkog Rima-novo gradivo


ZADACI IZ CSBH JEZIKA ZA 25.03.2020.

Zadatak iz CSBH jezika za 25.03.2020.

Narodna basna “Pobratimstvo psa i vuka”


TABELA ZA SEDMIČNI PLAN RADA VI ENGLESKI JEZIK  24.o3.2020.

 

 

 

 

 


 

ISTORIJA ZA 6. RAZRED OSNOVNE ŠKOLE

Uputstvo za citanje daisy knjiga – PDF.

 


 

„Čitaj i traži svoj put“ – Čitanka za šesti razred osnovne škole – Radinka Vučković-Đinđur i Ljubomir Kovačević – snimljena u Daisy format-u.

Uputstvo za citanje daisy knjiga – PDF.

INFORMATIKA SA TEHNIKOM

google učionica za šesti razred

 

 


 

МУЗИЧКА КУЛТУРА 6. РАЗРЕД

ОБАВЈЕШТЕЊЕ ЗА УЧЕНИКЕ

Све вријеме трајања учења на даљину,  садржаји предвиђени годишњим планом рада за предмет Музичка култура биће доступни на “е-платформи  за учење- ОШ “Југославија”

У оквиру наставне јединице, постављени су и задаци. Задатке можете радити на начин који вам највише одговора.

  • у свескама за Музичку културу, који ћете фотографисати и послати слику наставнику.
  • у виду “Power point”презентације

 Урађене задатке шаљете са јасно наведеним именом и презименом ,путем електронске поште на адресу коју ће вам прослиједити одјељенски сарјешина. Путем поште ћете добити повратне информације везане за домаће задатке и све потребне савјете. Задатке шаљете у термину када имате час по распореду учења на даљину:

VI разред – УТОРАК:  1. потребни савјети и повратне информације   09:00 H – 10:00 H 

                                           2.слање домаћих задатака:  16:00 H – 17:00 H

_______________________________________________________________________

(24. час; 23-27. марта 2020.)

Исходи учења
– Током учења ученици ће бити способни да: доживљајно и аналитички слушају музику; визуелно и слушно препознају инструменте са клавијаруром.

НАСТАВНА ЈЕДИНИЦА    -хармоника-

Активности:-ученици путем видео снимка слушају и гледају примјере извођења  хармонике у различитим врстама музике. Активним слушањем препознају и уочавају основне особине тона и извођачко-техничке могућности хармонике. Ученици опонашају правилно држање инструмента  и улогу сваке руке у производњи тона. Уочава особине тона хармонике.

___________________________

Послушајте и погледајте примјере извођења на хармоници у различитим врстама музике. Обратите пажњу на основне особине тона и извођачко-техничке могућности хармонике, правилно држање инструмента  и улогу сваке руке у производњи тона.

Задатак:
1.О грађи и врстама хармонике, прочитај у уџбенику, стр. 53 и 54.
2. Одговори на питања на страни 54.

класика на хармоници

https://youtu.be/vcrBKnBG98I

(дугметара)

https://youtu.be/MRgOapqC24k
џез хармоника

https://youtu.be/JmZtKLN8L3Y?list=RDJmZtKLN8L3Y

народна музика

https://youtu.be/_aBMhBZXXlE

Усна хармоника
https://youtu.be/lqSB1hSIYfw

__________________________________________________________________________________________________

(25. ЧАС; 30.марта-03.априла 2020.)

Исходи учења

Током учења ученици ће бити способни да: прошире знања из основа теорије музике;  препознају и објасне ритмичку појаву-триола;слушају и  пјевају примјере за триолу; развијају слух и глас .

НАСТАВНА ЈЕДИНИЦА: 

-Триола

-М.Равел: “Болеро”

Активности: Ученици слушају и слушају и гледају видео записе везане за триолу. Слушају примјер из литературе са изражајним ритмичким пулсом у триолама.

_________________________________

Прије него што се упознамо са триолом, погледајте видео час да би на брз начин обновили ноте по трајању:

Ако  се једна  нотна  вриједност  подијели на три једнака дијела (умјесто на два), добија се триола . За триолу кажемо да спада у неправилне тонске групе, јер настаје подјелом  нотне вриједности  на 3 дијела, а не на пола, као што је у правилној подјелиТриола се означава бројем 3, на следеће начине: Триола се бележи :

без  ичега Triola sa brojem.jpg

или  лукомTriola sa brojem i lukom.jpg

 или четвртастом положеном заградомTriola sa zagradom.jpg

 Ево примјера за триолу у такту 4/4 (четри четвртине):

Једно од вјероватно најизвођенијих дела у свијету је оркестарска композиција “Болеро”. Њу је написао француски композитор Морис Равел, инсирисан ритмом и полетношћу популарног плеса   који води поријекло из Шпаније. “Болеро” је брзо је доживео планетарни успех, иако се мелодија понавља у непромењеном лаганом ритму. “Имамо обичај да кажемо да се у свету на сваких десет минута изводи Болеро. Пошто то дело траје 17 минута, то значи да се стално слуша у свијету”, изјавио је Франс пресу Лоран Петижирар, композитор и председник француског Удружења аутора, а поводом тога што је Равелов Болеро 2016. године проглашен јавним културним добром Француске.

Док слушаш композицију обрати пажњу на  изражени ритмички пулс и триолама у пратњи.

_______________________________________________________________________

06.04.2020.                                ОБАВЈЕШТЕЊЕ ЗА УЧЕНИКЕ:

Од ове седмице,почиње емитовање часова Музичке културе на ТВ каналу  четвртком, 4. час.

 

(26 ЧАС; 06. априла-10.априла 2020.)

Исходи учења: Током учења ученици ће бити способни да: доживљајно и аналитички слушају музику разумију и објасне карактеристике вокалне музике; визуелно и слушно препознају инструменталне саставе; визуелно и слушно препознају врсте оркестара.

наставна јединица:        –Инструментална музика (солистичка, камерна и оркестарска);

                                              -извођачки састави

Активности: Ученици слушају и слушају и гледају видео записе везане инструменталну музику, инструменталне камерне саставе и оркестре; именују и препознају инструменте, камерне саставе и оркестре; разумију улогу и знаћај диригента.

________________________________

У току четвртог, петог и шестог разреда ,упознали све породице инструменрумената који се данас употребљавају у уметничкој музици. Постоје три главне групе: жичани, дувачки и ударачки (удараљке). Жичани, према начину произвођења тона, дијеле се на: гудачке (виолина, виола, виолончело, контрабас) и трзалачке  (харфа, гитара, мандолина и др).

Дувачки се дијеле на: дрвене (пиколо, флаута, кларинет, обоа, фагот и др.) и лимене (хорна, труба, тромбон, туба и др).

Ударачки могу бити одређене висине звука (тимпан, ксилофон, металофон, звоничићи, звона и др.) или неодређене висине звука (велики бубањ, добош, чинеле, там-там, гонг и др.)

Специјалним комбинованим врстама припадају клавир, оргуље, чембало.

Инструментална музика је општи назив за сваку врсту музике створене, односно компоноване, за извођење на неком музичком инструменту или на више инструмената. (инструментални састав)

Инструментална музика може бити солистичка тј, може се изводити појединачно – солистички на неком инструменату. Када чујемо неког да одлично свира неки инструмент ,да је достигао савршенство и то посебно у техници извођења, тако да “ оставља без даха” слушаоце, за таквог извођача кажемо да је виртуоз. Назив виртоуз потиче од латинске ријечи “virtue”, што значи савршенство или вјештина.Један од највећих виртоуза на клавиру је руски пијаниста Евгеније Кисин:

Црногорски виолиниста  Роман Симовић је један од најзначајнијих виолиниста у свијету:

Инструментална музика може бити камерна. Камерна музика (енгл. chamber music, итал. musica da camera) је  умјетничка музика коју изводи група музичара са мањим бројем инструмената (од 2-20 извођача). Назив је добила од италијанске ријечи camera = соба,  јер је у прошлости била намијењена за мањи простор и ужи круг слушалаца са интимном атмосфером дома. И у данашње време, извођење камерне музике  прешло из домова у концертне дворане.

 Према броју извођача камерни састав се  зове; дуо, трио, квартет, квинтет, октет, секстет, септет, октет итд.

Ако желимо нагласити који инструменти учествију, онда се каже гудачки дуо, гудачки трио, гудачки квартет итд. Ако учествују дувачки инструменти, каже се дувачки трио, дувачки квартет, дувачки квинтет итд.Ако поред гудачких инструмената учествује и клавир, за такав ансамбл се каже клавирски трио, клавирски квартет, клавирски квинтет итд.

Задатак: обрати пажњу на називе камерних састава на фотографији и препознај инструменте у њима.

  Duo gitara Srđan Bulatović i Darko Nikčević - Vijesti.me Академски ансамбл Трио ATTACCA! – Галерија слика Сава ШумановићGudački kvartet – Svetina muzička vežbaonica

                             дуо                                        клавирски трио                      гудачки квартет                Основне карактеристике камерне музике су:

-Равноправност свих извођача и њихових дионица. Свако истицање појединог учесника нарушава камерну атмосферу, јер доминација једне дионице је одлика солистичке музике.

-Камерни стил музицирања одликује топао и мек звук, са много изражајности и лирике.

Оркестар  је назив за  мању или већу  групу инструменталиста која заједнички изводе  музичко дјело. Сам назив потиче од грчке речи ορχηστρα (оркестра), којом се означавао простор између сцене и гледалишта у позоришту, гдје су музичари и плесачи наступали у античким трагедијама и комедијама. Према инструментима од којих је састављен, оркестар може бити:

  1. гудачки – састоји се само од гудачких инструмената.
  2. дувачки – састоји се од дувачких инструмената.
  3. камерни оркестар – у ком са гудачима свира и мањи бој дувача (чине га око 50 извођача)
  4. војни – састоји се претежно од дувача. Да би се истакао ритам, додају му се удараљке (добош, бубањ, чинеле идр.)

Muzički centar Crne Gore | Crnogorski-simfonijski orkestar

Црногорски симфонијски оркестар

  1. симфонијски или велики- састоји се од гудачких инструмената, којих је по броју највише и који чине подлогу симфонијског оркестра, затим од дрвених дувачких инструмената , од лимених дувачких инструмената  и удараљки. Поред њих, у оркестру се некада налазе и харфа, клавир, хармоника ,чембало. Симфонијски оркестар обично у саставу има преко 80 чланова, у неким случајевима и изнад стотину. Филхармонија (на грчком значи „љубав према музици“) је други назив за велики симфонијски оркестар. Када се у граду догоди да постоје два оркестра, један се назива филхармонија, а други назива симфонијски оркестар или обрнуто. То се у суштини ради само због препознавања. Такав је случај нпр. у Лондону,  гдје постоје “Лондонски симфонијски оркестар” и “Лондонска филхармонија”.  

Послушајте један одломак са концерта филхармоније:

Поред горе поменутих оркестара, могу се наћи и друге варијанте оркестара, као што су:

Забавни оркестар и Џез оркестар (Jazz-band) – већи или мањи сатав са обавезним инструментом за истицање ритма. Тамбурашки оркестар – оркестар сатављен од тамбура разних величина и облика.Оркестар хармоника – оркестар сатављен од хармоника различитих величина и облика. Народни оркестар – оркестар који може бити различитог састава, манијењен извођенју композиција народне музике.

                            


ITALIJANSKI JEZIKSEDMIČNI PLAN RADA – 23.03.-27.03.

TABELA ZA SEDMIČNI PLAN RADA italijanski jezik VI razred

 


ITALIJANSKI JEZIKZADACI ZA 23.03.2020.

Presente verbi regolari

 


ITALIJANSKI JEZIKZADACI ZA 26.03.2020.

 Presente dei verbi in ERE

 


ITALIJANSKI JEZIK DOMACI ZADATAK ZA 30.03.2020.

Presente dei verbi in IRE

 


 

ITALIJANSKI JEZIK –  Il presente

Prezent u italijanskom na  ˝YouTube˝-u


LIKOVNA KULTURA  VI razred

 

Sedmicne pripreme za 23-27 .03 2020

 

ISHODI UČENJA:

  • Pronalaze primjere zidnog slikarstva i salju sliku ili video.

OBRAZOVNO –VASPITNI ISHOD:

  • Na kraju učenik/ ca će moći da opiše i razlikuje pojmove:, zidno slikarstvo i vrste zidnog slikarstva.
  • Zavrsetak  radova od proslih casova I slanje putem gogleclass programa.

   TIP CASA:Virtuelna ucionica

AKTIVNOSTI UCENIKA:

  ; Da koriste audio video prezentaciju putem tel you tobe canala ,ili fotografije.Takodje je mogucnost crtanja ili zavrsavanja radova.

LIKOVNA KULTURA (Zidno slikarstvo )

  • Provjeriti naučeno, str.33
  • Odgovoriti na pitanja sa str 35 .
  • Pogledati prilog na You Tube: Video prezentacija  stvaranja mozaika ili drugih tehnika.

__________________________

sadržaj časa za sedmicu: 30.03-03.04. 2020.

ISHODI UČENJA:

  • Osmisljavaju prostor soba.

OBRAZOVNO –VASPITNI ISHOD:

  • Na kraju učenik/ca će moći da opiše i razlikuje pojmove:, prostor,arhitektura,gradnja   
  • slanje zavrsenih radova putem gogleclass programa.

   TIP CASA:Virtuelna ucionica

AKTIVNOSTI UCENIKA:Mogucnost crtanja ili zavrsavanja radova; Koriste  you- tube primjere za crtanje

-Prostor,arhitektura –

  • Provjeriti naučeno, str.46  
  • Odgovoriti na pitanja sa str  50 .
  • Pogledati prilog na You Tube: Video prezentacija crtanja prostora   .

______________________________________________

 

06.03.2020.- OBAVJEŠTENJE ZA UČENIKE: Od ove sedmice,počinje emitovanje časova Likovne kulture na TV kanalu, srijedom 4. čas,

sadržaj časa za sedmicu: 06-10.04 2020.

Nastavak rada na temu ,,Prostor –soba,,.

Obrazovno vaspitni   ishodi  ;Na kraju ucenik ce moci da opise pojmove prostor,arhitektura,gradjenje.

Aktivnosti ucenika; Pronalaze primjer fotografije nekog prostora po izboru I salju .

Preporuka;Reprodukcije iz knjige

Nastavak rada na temu crtanje ,,MOJA SOBA”.

_______________________________________________________________________


BIOLOGIJA

SEDMIČNI PLAN RADA ZA VI razred- Biologija