Uradite zadatak.
Pisanje naziva istorijskih događaja
Pogledajte prezentaciju i uradite zadatake na kraju.
Uradite vježbu.
Pravila rukometa se nalaze u sedmičnom planu rada treći čas:
Odgovori na pitanja: KVIZ-rukomet (pravila)….klik
Hajde da se igramo! Rješenje ukrštenice dovešće vas do pojma iz gramatike, koji će biti tema našeg narednog časa.
Ovaj sadržaj nemamo na TV-u, ali ga je lako savladati, jer je dio našeg svakodnevnog života. Pažljivo pročitajte pitanja, koristite Udžbenik i budite kreativni!
TABELA ZA SEDMIČNI PLAN RADA 6.raz30 -03.04.
KROZ IGRU UČITI BIOLOGIJU PRISPUT NA OVOM SAJTU ” PURPOSE GAME” PROFIL BIOLOGIJA CRNE GORE
https://www.purposegames.com/game/djelovi-cvijeta
https://www.purposegames.com/game/djelovi-tucka
TABELA ZA SEDMIČNI PLAN RADA italijanski jezik VI razred – 30.03-03.04
Completa con l'articolo determinativo
Zadatak iz CSBH jezika za 31.03. i 01.04.2020.
Obavještenje – zadatak za 31.03.2020.
materijal za rad
materijali – prezentacija prirodnih i vještačkih materijala
______________________________________________________________________________
TABELA ZA SEDMIČNI PLAN RADA (2) (1) Engleski jezik 30.03.2020.
past-simple-regular-and-irregular-verbs
grammar-games-past-simple-endings-worksheet(5) (1)
TABELA ZA SEDMIČNI PLAN RADA 6-5 CSBH. 30.03.
SEDMIČNI PLAN RADA ZA VI 30.03-3.04. 2020.
Istraživački zadaci za pjesmu “Boka”
Zadatak iz CSBH jezika za 26.03.2020.
Pripremni zadaci za tumačenje pjesme “Boka”
Zadatak iz CSBH jezika za 25.03.2020.
Narodna basna “Pobratimstvo psa i vuka”
Uputstvo za citanje daisy knjiga – PDF.
Uputstvo za citanje daisy knjiga – PDF.
ОБАВЈЕШТЕЊЕ ЗА УЧЕНИКЕ
Све вријеме трајања учења на даљину, садржаји предвиђени годишњим планом рада за предмет Музичка култура биће доступни на “е-платформи за учење- ОШ “Југославија”
У оквиру наставне јединице, постављени су и задаци. Задатке можете радити на начин који вам највише одговора.
Урађене задатке шаљете са јасно наведеним именом и презименом ,путем електронске поште на адресу коју ће вам прослиједити одјељенски сарјешина. Путем поште ћете добити повратне информације везане за домаће задатке и све потребне савјете. Задатке шаљете у термину када имате час по распореду учења на даљину:
VI разред – УТОРАК: 1. потребни савјети и повратне информације 09:00 H – 10:00 H
2.слање домаћих задатака: 16:00 H – 17:00 H
_______________________________________________________________________
(24. час; 23-27. марта 2020.)
Исходи учења
– Током учења ученици ће бити способни да: доживљајно и аналитички слушају музику; визуелно и слушно препознају инструменте са клавијаруром.
НАСТАВНА ЈЕДИНИЦА -хармоника-
Активности:-ученици путем видео снимка слушају и гледају примјере извођења хармонике у различитим врстама музике. Активним слушањем препознају и уочавају основне особине тона и извођачко-техничке могућности хармонике. Ученици опонашају правилно држање инструмента и улогу сваке руке у производњи тона. Уочава особине тона хармонике.
Послушајте и погледајте примјере извођења на хармоници у различитим врстама музике. Обратите пажњу на основне особине тона и извођачко-техничке могућности хармонике, правилно држање инструмента и улогу сваке руке у производњи тона.
Задатак:
1.О грађи и врстама хармонике, прочитај у уџбенику, стр. 53 и 54.
2. Одговори на питања на страни 54.
класика на хармоници
(дугметара)
https://youtu.be/MRgOapqC24k
џез хармоника
https://youtu.be/JmZtKLN8L3Y?list=RDJmZtKLN8L3Y
народна музика
Усна хармоника
https://youtu.be/lqSB1hSIYfw
(25. ЧАС; 30.марта-03.априла 2020.)
Исходи учења
Током учења ученици ће бити способни да: прошире знања из основа теорије музике; препознају и објасне ритмичку појаву-триола;слушају и пјевају примјере за триолу; развијају слух и глас .
НАСТАВНА ЈЕДИНИЦА:
-Триола
-М.Равел: “Болеро”
Активности: Ученици слушају и слушају и гледају видео записе везане за триолу. Слушају примјер из литературе са изражајним ритмичким пулсом у триолама.
_________________________________
Прије него што се упознамо са триолом, погледајте видео час да би на брз начин обновили ноте по трајању:
Ако се једна нотна вриједност подијели на три једнака дијела (умјесто на два), добија се триола . За триолу кажемо да спада у неправилне тонске групе, јер настаје подјелом нотне вриједности на 3 дијела, а не на пола, као што је у правилној подјели. Триола се означава бројем 3, на следеће начине: Триола се бележи :
или четвртастом положеном заградом:
Ево примјера за триолу у такту 4/4 (четри четвртине):
Једно од вјероватно најизвођенијих дела у свијету је оркестарска композиција “Болеро”. Њу је написао француски композитор Морис Равел, инсирисан ритмом и полетношћу популарног плеса који води поријекло из Шпаније. “Болеро” је брзо је доживео планетарни успех, иако се мелодија понавља у непромењеном лаганом ритму. “Имамо обичај да кажемо да се у свету на сваких десет минута изводи Болеро. Пошто то дело траје 17 минута, то значи да се стално слуша у свијету”, изјавио је Франс пресу Лоран Петижирар, композитор и председник француског Удружења аутора, а поводом тога што је Равелов Болеро 2016. године проглашен јавним културним добром Француске.
Док слушаш композицију обрати пажњу на изражени ритмички пулс и триолама у пратњи.
_______________________________________________________________________
06.04.2020. ОБАВЈЕШТЕЊЕ ЗА УЧЕНИКЕ:
Од ове седмице,почиње емитовање часова Музичке културе на ТВ каналу четвртком, 4. час.
(26 ЧАС; 06. априла-10.априла 2020.)
Исходи учења: Током учења ученици ће бити способни да: доживљајно и аналитички слушају музику разумију и објасне карактеристике вокалне музике; визуелно и слушно препознају инструменталне саставе; визуелно и слушно препознају врсте оркестара.
наставна јединица: –Инструментална музика (солистичка, камерна и оркестарска);
-извођачки састави
Активности: Ученици слушају и слушају и гледају видео записе везане инструменталну музику, инструменталне камерне саставе и оркестре; именују и препознају инструменте, камерне саставе и оркестре; разумију улогу и знаћај диригента.
________________________________
У току четвртог, петог и шестог разреда ,упознали све породице инструменрумената који се данас употребљавају у уметничкој музици. Постоје три главне групе: жичани, дувачки и ударачки (удараљке). Жичани, према начину произвођења тона, дијеле се на: гудачке (виолина, виола, виолончело, контрабас) и трзалачке (харфа, гитара, мандолина и др).
Дувачки се дијеле на: дрвене (пиколо, флаута, кларинет, обоа, фагот и др.) и лимене (хорна, труба, тромбон, туба и др).
Ударачки могу бити одређене висине звука (тимпан, ксилофон, металофон, звоничићи, звона и др.) или неодређене висине звука (велики бубањ, добош, чинеле, там-там, гонг и др.)
Специјалним комбинованим врстама припадају клавир, оргуље, чембало.
Инструментална музика је општи назив за сваку врсту музике створене, односно компоноване, за извођење на неком музичком инструменту или на више инструмената. (инструментални састав)
Инструментална музика може бити солистичка тј, може се изводити појединачно – солистички на неком инструменату. Када чујемо неког да одлично свира неки инструмент ,да је достигао савршенство и то посебно у техници извођења, тако да “ оставља без даха” слушаоце, за таквог извођача кажемо да је виртуоз. Назив виртоуз потиче од латинске ријечи “virtue”, што значи савршенство или вјештина.Један од највећих виртоуза на клавиру је руски пијаниста Евгеније Кисин:
Црногорски виолиниста Роман Симовић је један од најзначајнијих виолиниста у свијету:
Инструментална музика може бити камерна. Камерна музика (енгл. chamber music, итал. musica da camera) је умјетничка музика коју изводи група музичара са мањим бројем инструмената (од 2-20 извођача). Назив је добила од италијанске ријечи camera = соба, јер је у прошлости била намијењена за мањи простор и ужи круг слушалаца са интимном атмосфером дома. И у данашње време, извођење камерне музике прешло из домова у концертне дворане.
Према броју извођача камерни састав се зове; дуо, трио, квартет, квинтет, октет, секстет, септет, октет итд.
Ако желимо нагласити који инструменти учествију, онда се каже гудачки дуо, гудачки трио, гудачки квартет итд. Ако учествују дувачки инструменти, каже се дувачки трио, дувачки квартет, дувачки квинтет итд.Ако поред гудачких инструмената учествује и клавир, за такав ансамбл се каже клавирски трио, клавирски квартет, клавирски квинтет итд.
Задатак: обрати пажњу на називе камерних састава на фотографији и препознај инструменте у њима.
дуо клавирски трио гудачки квартет Основне карактеристике камерне музике су:
-Равноправност свих извођача и њихових дионица. Свако истицање појединог учесника нарушава камерну атмосферу, јер доминација једне дионице је одлика солистичке музике.
-Камерни стил музицирања одликује топао и мек звук, са много изражајности и лирике.
Оркестар је назив за мању или већу групу инструменталиста која заједнички изводе музичко дјело. Сам назив потиче од грчке речи ορχηστρα (оркестра), којом се означавао простор између сцене и гледалишта у позоришту, гдје су музичари и плесачи наступали у античким трагедијама и комедијама. Према инструментима од којих је састављен, оркестар може бити:
Црногорски симфонијски оркестар
Послушајте један одломак са концерта филхармоније:
Поред горе поменутих оркестара, могу се наћи и друге варијанте оркестара, као што су:
Забавни оркестар и Џез оркестар (Jazz-band) – већи или мањи сатав са обавезним инструментом за истицање ритма. Тамбурашки оркестар – оркестар сатављен од тамбура разних величина и облика.Оркестар хармоника – оркестар сатављен од хармоника различитих величина и облика. Народни оркестар – оркестар који може бити различитог састава, манијењен извођенју композиција народне музике.
Sedmicne pripreme za 23-27 .03 2020
ISHODI UČENJA:
OBRAZOVNO –VASPITNI ISHOD:
TIP CASA:Virtuelna ucionica
AKTIVNOSTI UCENIKA:
; Da koriste audio video prezentaciju putem tel you tobe canala ,ili fotografije.Takodje je mogucnost crtanja ili zavrsavanja radova.
LIKOVNA KULTURA (Zidno slikarstvo )
__________________________
sadržaj časa za sedmicu: 30.03-03.04. 2020.
ISHODI UČENJA:
OBRAZOVNO –VASPITNI ISHOD:
TIP CASA:Virtuelna ucionica
AKTIVNOSTI UCENIKA:Mogucnost crtanja ili zavrsavanja radova; Koriste you- tube primjere za crtanje
-Prostor,arhitektura –
______________________________________________
06.03.2020.- OBAVJEŠTENJE ZA UČENIKE: Od ove sedmice,počinje emitovanje časova Likovne kulture na TV kanalu, srijedom 4. čas,
sadržaj časa za sedmicu: 06-10.04 2020.
Nastavak rada na temu ,,Prostor –soba,,.
Obrazovno vaspitni ishodi ;Na kraju ucenik ce moci da opise pojmove prostor,arhitektura,gradjenje.
Aktivnosti ucenika; Pronalaze primjer fotografije nekog prostora po izboru I salju .
Preporuka;Reprodukcije iz knjige
Nastavak rada na temu crtanje ,,MOJA SOBA”.
_______________________________________________________________________
SEDMIČNI PLAN RADA ZA VI razred- Biologija