https://www.shtreber.com/culni-organi-coveka-culo-sluha-i-ravnoteza
https://www.slideshare.net/Eva983/ulo-sluha-i-ravnotee-70966245
https://www.slideshare.net/enchi88/ulo-sluha-i-ravnotee-58731251
Pravila rukometa se nalaze u sedmičnom planu rada :
Odgovori na pitanja: KVIZ-rukomet (pravila)….klik
Sve informacije učenici mogu naći na google učionici hemija za VII razred (kod za pristup imaju svi učenici)
UPUTSTVA IZ HEMIJE-HEMIJSKE REAKCIJE
https://phet.colorado.edu/sr/simulation/balancing-chemical-equations
________________________________________________________________________________
Sve informacije učenici mogu naći na google učionici biologija za VII razred (kod za pristup imaju svi učenici)
________________________________________________________________________________
VII. razred Past Simple by Radojka Vuksanovic
VII. past countinues by Radojka Vuksanovic
UPUTSTVA IZ BIOLOGIJE ZA SEDMI RAZRED-ČULNI SISTEM
UPUTSTVA IZ HEMIJE-VALENCA, MOLEKULSKE I STRUKTURNE FORMULE
NAPRAVI ATOM. PhET simulacije ⬇️⬇️⬇️
https://phet.colorado.edu/sr/simulation/build-an-atom
Lekcija “VALENCA”
Sve informacije učenici mogu naći na google učionici hemija za VII razred ( kod za pristup poslat svim učenicima) Svaki sadrzaj iz ucionice postavljen je na e-platformi
HEMIJA SEDMIČNI PLAN OD 30 DO 03.04
” Uči doma” sajt ( https://ucidoma.me/predmet/55 )
NAPRAVI ATOM. PhET simulacije ⬇️⬇️⬇️
https://phet.colorado.edu/sr/simulation/build-an-atom
http://fizika-za-osnovce-cg.blogspot.com/p/sedmi-razred.html?m=1
Sve informacije učenici mogu naći na google učionica za sedmi razred ( kod za pristup poslat svim učenicima)
Sve što se nalazi u učionici nalazi se i na e-platformi osim prezentacije ENDOKRINI SISTEM
UPUTSTVA IZ BIOLOGIJE ZA SEDMI RAZRED-ENDOKRINE ŽLIJEZDE
TABELA ZA SEDMIČNI PLAN RADA italijanski jezik VII razred – 30.03-03.04.
Leggi il testo e metti in ordine le immagini
materijal za rad:
kako napraviti dobru prezentaciju
sedam svjetskih čuda novog doba
TABELA PLAN ZA VII Engleski jezik – Radojka Vuksanovic 30.03.2020.
ZADATAK IZ CSBH ZA VII RAZRED ZA 30.03.2020
ZADATAK IZ CSBH ZA VII RAZRED ZA 27.03.2020
ZADATAK IZ CSBH ZA VII RAZRED ZA 26.03.2020
ZADATAK IZ CSBH ZA VII RAZRED ZA 25.03.2020
ZADATAK IZ CSBH ZA VII RAZRED ZA 23
Uputstvo za citanje daisy knjiga – PDF.
Uputstvo za citanje daisy knjiga – PDF.
Sve informacije učenici mogu naći na google učionica za sedmi razred ( kod za pristup poslat svim učenicima)
Uputstva za rad ->( NERVNI SISTEM-GRAĐA NERVNE ĆELIJE I VRSTE NERAVA )
UPUTSTVA IZ BIOLOGIJE ZA VII RAZRED-NERVNI SISTEM-GRAĐA I DJELOVI
Sve informacije učenici mogu naći na google učionici hemija za VII razred ( kod za pristup poslat svim učenicima)
” Uči doma” sajt ( https://ucidoma.me/predmet/55 )
SEDMIČNI PLAN ZA 7 RAZRED- HEMIJA
U prilogu kratak test za provjeru znanja (TEST HEMIJSKE VEZE )
Test iz hemije za lekcije hemijske veze i valenca ( TEST 2 VEZE I VALENCA )
Napravi atom. PhET simulacije. ( file:///C:/Users/user/Desktop/build-an-atom_sr.html )
TABELA ZA SEDMIČNI PLAN RADA italijanski jezik VII razred
http://www.italianonline.it/passatoprossimo7.htm
Completa con i verbi al passato prossimo
ОБАВЈЕШТЕЊЕ ЗА УЧЕНИКЕ
Све вријеме трајања учења на даљину, садржаји предвиђени годишњим планом рада за предмет Музичка култура биће доступни на “е-платформи за учење- ОШ “Југославија”
У оквиру наставне јединице, постављени су и задаци. Задатке можете радити на начин који вам највише одговора.
Урађене задатке шаљете са јасно наведеним именом и презименом ,путем електронске поште на адресу коју ће вам прослиједити одјељенски сарјешина. Путем поште ћете добити повратне информације везане за домаће задатке и све потребне савјете. Задатке шаљете у термину када имате час по распореду учења на даљину:
VII разред – УТОРАК: 1. повратне информације и потребни савјети -10:00 H – 12:00 H
2. слање домаћих задатака -17:00 H – 18:00 H
______________________________________________________________________
(24 час; 23-27. марта 2020.)
Исходи учења
Током учења ученици ће бити способни да: прошире знања о муз.облицима барока; слушно препознају и разликују најпознатија дјела најзначајнијих композитора барока.
НАСТАВНА ЈЕДИНИЦА: ФУГА ( Јохан Себастијан Бах: “Мала фуга “, g-moll)
Фуга (од лат. fuga = „бjекство“) је најразвијенији полифони облик инструменталне музике који се остварује низањем музичких имитација. Фуга започиње излагањем кратке и карактеристичне музичке теме у једном гласу. Затим се тема имитира кроз остале гласове (регистре на инструменту). Назив је облик добио управо по томе што се стиче утисак да тема “бјежи” испред своје имитације, а онда и имитација “бјежи” испред следеће имитације…. Имитација се најчешће спроводи кроз три гласа (трогласна фуга) или 4 гласа (четворогласна фуга).
Највећи мајстор компоновања фуга био је Јохан Себастијан Бах.
УЏБЕНИК СТР. 39.
У следећем примјеру послушај и погледај кретање тема и њихову имитацију:
ЗАДАТАК:
После слушања примјера одговори на следећа питања:
_______________________________________________________________________
(25 ЧАС; 30.марта-03.априла 2020.)
Исходи учења
Током учења ученици ће бити способни да: прошире знања о муз.облицима барока; слушно препознају и разликују најпознатија дјела најзначајнијих композитора барока.
НАСТАВНА ЈЕДИНИЦА: Георг Фридрих Хендл: “Музика за ватромет”- и “Месија”-Алелуја
(Свита и Ораторијум)
Активности:Ученици слушају и гледају видео записе примјера вокално-инструменталне и инструменталне музике композитора Г. Ф. Хендла; анализирају слушане примјере; изражавају своје утиске о слушаним дјелу.
Свита (од француске ријечи suite, од suivre = низати, ређати) је облик инструменталне музике, који се састоји од неколико самосталних ставова, најчешће плесног карактера. Плесови су различита типа, темпа и врсте такта, апотичу из различитих крајева Европе. Више о играма прочитај у уџбенику, стр.44.
Ораторијум (црквени лат. oratorium, простор за молитву, од лат. orare, молити се) је име за наративно-драмску музичку форму коју изводи више соло гласова, праћених хором и оркестром. Епског је карактера и садржи драмску радњу, али се , а разлику од опере, ораторијуми изводе у концертној, а не сценској форми. Радња се публици представља текстом и музиком, без глуме, костима и сценографије.
Георг Фридрих Хендл, немачки композитор који се, поред Баха, сматра најзначајнијим композитором барока. Његова најпознатја и најзначајнија дела су, управо ораторијуми и оркестарске свите. Међу свитама се издвајају двије, написане за извођење на отвореном – „Музика на води”и„Музика за ватромет”.
„Музика на води” написана је на захтјев Краља Џорџа I, 1717. године, који је тражио концерт који ће се извести на реци Темзи. Послушајте један дио свите:
„Музика за краљевски ватромет“ је оркестарска свита, компонована на захтјев Краља Џорџа I,поводом прославе завршетка рата Аустријске Сукцесије и потписивања Ахенског мира. Премијера овог дела одржана је 1749. године у „Грин“ парку, у Лондону, и требало је да послужи као пратња за краљевски ватромет.
Хендлово највеће дјело је Ораторијум “Месија”, који му је донио светску славу. Написан је на енглеском, по либрету Чарлса Джененса, и заснован је на библијским мотивима о рођењу, страдању и тријумфу Исуса. Постоји обичај да се за време извођења најчувенијег дела из овог ораторијума „Алелуја” стоји. Сматра се да је тај обичај кренуо од Лондонске премијере, на којој је, наводно, присуствовао Краљ Џорџ други и његово присуство је обавезивало све да стоје.
предлог за одмор – посјета сајту https://smesnastranamuzike.wordpress.com/
_______________________________________________________________________
06.04.2020. ОБАВЈЕШТЕЊЕ ЗА УЧЕНИКЕ:
Од ове седмице,починје емитовање часова Музичке културе на ТВ каналу четвртком, 4. час.
(26 ЧАС; 06.априла- 10. априла 2020.)
Исходи учењаТоком учења ученици ће бити способни да: прошире знања о представницима барока; слушно препознају и разликују најпознатија дјела композитора барока – Г.Ф.Хендла.
НАСТАВНА ЈЕДИНИЦА: -Георг Фридрих Хендл: живот и стваралаштво
– “Културни Магазин”-радио емисија посвећена Г.Ф.Хендлу
Активности: Ученици слушају аудио запис емисије о животу и музици композитора Г. Ф. Хендла; анализирају слушане примјере; припремају извјештај о занимљивости из живота и рада композитора које су резултат истраживачког рада.
Георг Фридрих Хендл
Предходне седмице сте се упознали са неким од најљепших композиција Георга Фридриха Хендла. Сада ћемо сазнати и нешто више о животу и стваралаштву овог композитора.
Георг Фридрих Хендл , (рођен у Халеу -Њемачка) је њемачки, касније британски, барокни композитор, познат по кончерти гросима, операма и ораторијумима. Своју је необичну музичку надареност доказао први пут са 8 година када је свирањем на оргуљама задивио све присутне. Врло рано постаје члан оперског оркестра у Хамбургу. Са 19. година написао је своју прву оперу. У двадесетој и првој години живота одлази у Италију гдје се током три године још више усавршио у компоновању. Након кратког задржавања у Хановеру преселио се Хендел у Лондон где је остао до смрти вршећи дужност директора опере и компонујући.Много је путовао и обишао све велике музичке центре Европе. Чињеница да је много путовао потврђује велико познавање музике осталих народа, које ће обилно користити у својим дјелима. Пред крај живота је ослијепио. |
Послушајте радио емисију “Културни магазин” која је посвећена Хендловом животу и стваралаштву.
ЗАДАТАК: Истражи занимљивости из живота и рада композитора Г.Ф.Хендла и напиши краћи текст о томе.
______________________________________________________________________
Sedmicne prireme za 23-27 .03 2020 god
ISHODI UCENJA :
TIP CASA: Virtuelna nastava
AKTIVNOSTI UCENIKA;
Mogucnost pronalazenja primjer putemvideo prezentacija ,fotografija crtez. .
OBRAZOVNO- VASPITNI ISHOD:
Na kraju učenik /ca će moći da: opiše razliku urbanog i ruralnog prostora , objasni karakteristike urbanog prostora.
LIKOVNA KULTURA (PROSTORNO OBLIKOVANJE)
Preporuka: Pročitati i pogledati priloge.
_______________________________________________________________________
za 30.03-04 .04 2020 god
ISHODI UCENJA :
TIP CASA: Virtuelna nastavaAKTIVNOSTI UCENIKA;
Ucenik crta neku ruralnu sredinu ,rukovodjen primjerima sa you toba.
OBRAZOVNO- VASPITNI ISHOD:Na kraju učenik /ca će moći da:razliku urbanog i ruralnog prostora , objasni karakteristike opišruralnog prostora.
LIKOVNA KULTURA (PROSTORNO OBLIKOVANJE)
Preporuka: Pročitati i pogledati priloge.
_____________________________________________________________________
06.04.2020. OBAVJEŠTENJE ZA UČENIKE:
Od ove sedmice,počinje emitovanje časova Likovne kulture na TV kanalu, srijedom 4. čas.
za sedmicu 06-10.04 2020
ISHODI; Opisuju karakteristike umjetnicke I indusrijske grafike; Ucenik treba da prepozna karakteristike i vrste grafike.
AKTIVNOSTI UCENIKA ;Upoznaje se sa pojmovima grafika igraficki dizajn koriscenjem udzbenika za likovnu kulturu;Ucenik pronalazi primjere fotografija umjetnicke i industrijske grafike i posalju.
Preporuke: Udzbenik za likovnu kulturu stranae 64-68 .
_______________________________________________________________________